قطعا دغدغه خیلی از افراد پیدا کردن راهی مناسب برای افزایش میل جنسی است. ما در این مقاله به بررسی افزایش میل جنسی در مردان و زنان از طریق داشتن رژیم غذایی مناسب میپردازیم پس با ما همراه باشید.

داشتن میل جنسی سالم و مناسب به رژیم غذایی شما وابسته است بنابراین تعجبی ندارد که غذاهایی که می خورید در تقویت زندگی جنسی شما نقش دارند. رژیم غذایی مغذی می تواند از جنبه های مختلف برای زندگی جنسی شما مفید باشد از جمله :

افزایش میل جنسی شما بهبود جریان خون و سلامت قلب بهبود استقامت شما

خوردن یک رژیم غذایی غنی از سبزیجات و پروتئین های بدون چربی و کم غذاهای حاوی قند و چربی اشباع شده همچنین می تواند از اختلالاتی که بر میل جنسی شما تأثیر می گذارد ، مانند سندرم متابولیک و شرایط هورمونی جلوگیری کند. این شش ماده غذایی نام برده شده در مقاله سرشار از مواد مغذی هستند که می توانند میل جنسی شما را تقویت کرده و سلامت کلی شما را نیز افزایش دهند.

1. مصرف صدف دریایی

صدف سرشار از روی است. این ترکیب جریان خون را افزایش می دهد ، که ممکن است به جریان خون در اندام های جنسی کمک کند. روی ممکن است به ویژه در باروری مردان مهم باشد ، زیرا به تنظیم سطح تستوسترون کمک می کند.

بر اساس یک بررسی معتبر در سال 2018 کمبود روی بر سطح تستوسترون تأثیر منفی می گذارد.

صدف ها بیش از هر منبع غذایی دیگر حاوی روی هستند ، یک وعده آن 673٪ منبع مورد نیاز روزانه شما را تأمین می کند. اگر طرفدار نرم تنان نیستید ، به جای آن خرچنگ را امتحان کنید که هم صدف و هم خرچنگ سرشار از روی می باشند.

منابع غذایی روی غیر دریایی عبارتند از:

گوشت گاو لوبیای پخته دانه کدو تنبل غلات غنی شده با روی

2. مصرف گوشت قرمز

خوردن گوشت یا سایر غذاهای حاوی اسیدهای آمینه خاص می تواند به بهبود زندگی جنسی شما کمک کند. غذاهای مختلف با پروتئین بالا-از جمله گوشت گاو ، مرغ و خوک-حاوی ترکیباتی هستند که به بهبود جریان خون کمک می کنند ، مانند:

کارنیتین ال آرژنین فلز روی

جریان خون صاف برای پاسخ جنسی در افراد  بسیار مهم است. به طور خاص ، یک بررسی معتبر در سال 2019 نشان می دهد که مکمل های آرژنین می توانند به درمان اختلال نعوظ خفیف تا متوسط ​​(ED) کمک کنند.

اما به خاطر داشته باشید که خوردن بیش از حد گوشت قرمز می تواند برای قلب شما مضر باشد. مقداری پروتئین حیوانی (در حد اعتدال ، برای جلوگیری از افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی) سرو کنید تا به عملکرد صحیح همه سیستم ها در اتاق خواب کمک کنید.

اگر از رژیم گیاه خواری پیروی می کنید ، می توانید این مواد مغذی را از غلات کامل و محصولات لبنی ، از جمله شیر و پنیر دریافت کنید. کارنیتین و ال آرژنین اسیدهای آمینه ای هستند که در غذاهای مختلف با پروتئین بالا یافت می شوند. غلات کامل و شیر به ویژه منابع خوبی از روی هستند.

3. مصرف گوشت ماهی

مصرفی گوشت ماهی مانند ماهی قزل آلا به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا 3 سالم میتواند بسیار مفید باشد. ماهی های که گوشت صورتی دارند مانند ساردین ، ​​ماهی تن و ماهی هالیبوت می توانند در حفظ سلامت بدن و زندگی جنسی شما نقش داشته باشند.

بر اساس یک بررسی در سال 2017 ، امگا 3 به جلوگیری از تجمع پلاک در شریان های شما کمک می کند. این جریان خون سالم را در سراسر بدن شما تقویت می کند. حفظ عملکرد روان سیستم گردش خون ، خطر ابتلا به برخی بیماری ها را که عملکرد جنسی را مختل می کند ، کاهش می دهد.

یک بررسی بزرگ کاکرین 2020 می گوید اسیدهای چرب امگا 3 خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب و مرگ را کمی کاهش می دهد و تری گلیسیرید (چربی) را در خون کاهش می دهد. ماهی همچنین منبع عالی پروتئین ، ویتامین B12 ، ویتامین D و آهن است. همچنین حاوی روی است.

4. مصرف آجیل و دانه ها

بادام زمینی و بادام مملو از روی هستند ، در حالی که تعدادی از میان وعده های سالم حاوی ال-آرژنین برای جریان خون شما هستند.

دانه های زیر میتوانند برای تقویت میل جنسی به شما کمک کند :

گردو دانه کدو تنبل دانه های آفتابگردان گردوی آمریکایی فندق بادام زمینی

گردو مفید است چراکه سرشار از امگا 3 است.

5. مصرف سیب

سیب سرشار از ترکیبی به نام کوئرستین است. این آنتی اکسیدان ، نوعی فلاونوئید و مزایایی برای سلامتی دارد.

تا آنجا که رابطه جنسی وجود دارد ، کورستین در موارد زیر نقش دارد:

ترویج گردش خون درمان ED مدیریت علائم پروستاتیت

گزارش 2016 نشان می دهد که کوئرستین می تواند فشار خون را در دوزهای بیش از 500 میلی گرم در روز با موفقیت کاهش دهد. فشار خون بالا می تواند منجر به اختلال عملکرد جنسی شود زیرا آسیب عروق خونی جریان خون به اندام تناسلی را مختل می کند. این یکی از علل ED است.

در واقع ، یک مطالعه 2016 منبع معتبر کاهش 14 درصدی ED را در مردانی که میوه بیشتری مصرف می کردند گزارش کرد. این ممکن است به دلیل محتوای فلاونوئید آنها باشد. در زنان ، فشار خون بالا می تواند منجر به کاهش میل جنسی و علاقه کمتر به رابطه جنسی شود ، به ویژه اگر باعث خستگی شود. کاهش جریان خون در واژن می تواند بر نحوه واکنش بدن آنها به فعالیت جنسی تأثیر بگذارد.

به طور کلی ، رژیم غذایی غنی از فلاونوئیدها برای افزایش سلامت کلی و حفظ سلامت جنسی شما مفید است.

خوراکی های سالم غنی از فلاونوئیدها عبارتند از:

  • سیب
  • توت فرنگی
  • بلوبری
  • انگور تیره رنگ
  • شراب قرمز
  • گیلاس
  • میوه هایی از خانواده مرکبات

6. مصرف چغندر و آب آن

چغندر سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است و به هر رژیم غذایی اضافه می کند. آنها همچنین دارای مقدار زیادی نیترات هستند ، به این معنی که می توانند به تقویت زندگی جنسی شما کمک کنند. برخی از مطالعات معتقدند حتی یک دوز آب چغندر یا دوزهای آن در چند روز می تواند عملکرد افراد را در تمرینات متناوب و با شدت بالا ، با دوره های کوتاه استراحت بهبود بخشد. همچنین نیترات موجود در آب چغندر می تواند به کنترل فشار خون کمک کند. محققان می گویند این می تواند برای افراد مبتلا به فشار خون مفید باشد.

جمع‌بندی

باتوجه به اینکه داشتن میل جنسی سالم و مناسب به رژیم غذایی شما وابسته است بنابراین تعجبی ندارد که غذاهایی که می خورید در تقویت زندگی جنسی شما نقش دارند. همانطور که در این مقاله برای افزایش میل جنسی به معرفی 6 ماده غذایی موثر پرداخته ایم تا با استفاده از راه حل های ارائه شده بتوانید زندگی جنسی مناسبی را تجربه کنید.