داشتن رابطه جنسی سالم و لذت‌بخش منجر به تحکیم رابطه خوب و عاشقانه می‌شود. در صورت کاهش میل جنسی هر یک از طرفین، زندگی آن‌ها نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. برای رفع این مشکلات افراد روش‌ها و درمان‌های مختلفی را برای افزایش میل جنسی بانوان و آقایان امتحان می‌کنند. در مقاله پیش‌رو، برخی از موثرترین راه‌های تقویت قوای جنسی در بانوان را شرح داده‌ایم. با رعایت این نکات و پیروی از آن‌ها رابطه جنسی توام با آرامش و لذت را تجربه می‌کنید.

بیشتر ورزش کنید

یکی از دلایل احتمالی عدم میل جنسی بانوان تمایل کم آن‌ها به ورزش است. ورزش امری مهم برای سلامتی به شمار می‌رود. کارشناسان حوزه سلامت به همگان توصیه می‌کنند که برای افزایش میل جنسی (چه در آقایان و چه در بانوان ) حرکات ورزشی بیشتری را در طول روز انجام دهند. یوگا، دویدن یا تمرین ورزش موردعلاقه‌تان فرقی نمی‌کند. در هر صورت انجام این فعالیت‌های ورزشی تقویت‌کننده رایگان میل جنسی طبیعی است. همچنین بسیاری از متخصصین مراقبت‌های بهداشتی معتقد هستند که ورزش راهی برای ایجاد احساس آرامش و اعتماد به نفس بیشتر در اتاق خواب است. یکی از تمرینات مفید ورزشی به نام کگل یا دیافراگم لگنی است. این تمرین به تقویت ماهیچه‌های لگن کمک می کند. این ماهیچه‌ها در هنگام ارگاسم منقبض می‌شوند. متخصصین حوزه سلامت جنسی پیشنهاد می‌کنند که این تمرینات را در روتین ورزشی خود جای دهید.

با شریک عاطفی خود صحبت کنید

ارتباط برقرار کردن با شریک زندگی باعث می‌شود که به دنیای یکدیگر وارد شوید. از این طریق احساس نزدیکی بیشتری با همدیگر می‌کنید. در این صورت اگر هر کدام از طرفین در مسائل جنسی خود مشکلی دارد، باید به دیگری اطلاع دهید. برای مثال ممکن است که یکی از طرفین بخواهد که پیش از شروع رابطه جنسی اندکی معاشقه کلامی یا لمسی داشته باشد.

با گفتگوی صمیمی از هر آنچه که در یک رابطه شما را نارحت می‌کند، طرفین باخبر می‌شوند و راه‌حلی برای رفع آن می‌اندیشند. تعامل و گفتگو راهگشای بسیاری از مشکلات عاطفی است. همچنین درمورد فانتزی‌های خود در مسائل جنسی با شریک عاطفی خود صحبت کنید. از این طریق به احتمال زیاد به هر چیزی که در یک رابطه نیاز دارید، دست می‌یابید. به طور کلی سالم‌ترین و طبیعی‌ترین روش برای افزایش میل جنسی بانوان داشتن ارتباط نزدیک از نظر احساسی، ذهنی و جسمی با شریک است.

با استرس خود کنار بیایید

یادگیری کنترل مثبت استرس به افزایش میل جنسی بانوان کمک می‌کند. مدیتیشن یکی از راه‌های عالی برای مقابله با استرس است. استرس ممکن است، گاهی اوقات نشانگر این است که زمان تغییر زندگی به سبک زندگی سالم رسیده است. هنگامی که راهی را برای مدیریت استرس پیدا کنید، کنترل استرس به بدن شما یاری می‌رساند و میل جنسی شما را افزایش می‌دهد. توصیه می‌شود که برای کاهش استرس در طول هفته زمانی را برای آرامش و مراقبت از خود اختصاص دهید. در این زمان هر کاری که به شما احساس شادی و آرامش می‌دهد، را انجام دهید.

به منظور افزایش میل جنسی بانوان چیزهای جدید را تجربه کنید

اگر از زندگی جنسی خود خسته شوید، این مسئله ممکن است که میل جنسی شما را کاهش دهد. با تجربه کردن چیزهای جدید در روال زندگی خود، زندگی عشقی خود را نیز رنگ جدیدی ببخشید. لذت بردن از چیزهای جدید علاوه بر ایجاد سرزندگی موجب افزایش میل جنسی بانوان و سر ذوق آمدن آن‌ها می‌شود.

با درمانگر متخصص در زمینه عملکرد جنسی مشورت کنید

برای اولین قدم شما قبل از شروع هر تراپی، بهتر است که با یکی از پزشکان متخصص حوزه مسائل جنسی صحبت کنید. این افراد به شما کمک می‌کنند که متوجه شوید، مشکل جنسی شما ناشی از استرس است یا به مشکلات زمینه‌ای دیگری مربوط می‌شود. کاهش میل جنسی ممکن است، ناشی از مشکلات روانکاوی یا بیماری‌های زمینه‌ای باشد. دانستن علت مشکل به شما در انتخاب روند درمان کمک می‌کند. این علت هر چیزی باشد، کارشناسان در ریشه‌یابی مشکل که بر زندگی جنسی شما نیز تاثیر می‌گذارد، متخصص هستند و به شما در یافتن راه‌حلی یاری می‌رسانند.

خواب کافی داشته باشید

سبک زندگی پرمشغله میزان و کیفیت خواب را مختل می‌کند. نداشتن خوابی آرام و کافی موجب می‌شود که در طول روز احساس خستگی و استرس داشته باشید. خواب برای عملکرد خوب و طبیعی بدن نیز مهم است. همچنین داشتن خوابی خوش و به اندازه موجب افزایش میل جنسی بانوان نیز می شود.

در مصرف داروهای مختلف دقت کنید

برخی داروهایی که توسط پزشکان تجویز می‌شود، ممکن است که میل جنسی شما را کاهش دهد. افرادی نیز معتقدند که مصرف مکمل‌های گیاهی به کاهش میل جنسی منجر می‌شوند. هنوز اطلاعات کافی مبنی بر درست بودن این عقیده وجود ندارد. همیشه بهتر است، قبل از استفاده از هرگونه دارو یا مکملی با پزشکان و کارشناسان خدمات درمانی مشورت کنید.

درمان‌های هورمونی را امتحان کنید

عدم تعادل هورمونی باعث کاهش میل جنسی می‌شود. پزشک متخصص ممکن است که درمان جایگزینی هورمونی را به شما پیشنهاد دهد. این درمان به داشتن رابطه جنسی سالم و لذت‌بخش کمک می‌کند. کارشناسان مراقبت‌های بهداشتی این حوزه باید به دقت نوع درمان جایگزینی هورمون برای شما را تعیین کنند. درمان‌های هورمونی در اکثر مواقع به افزایش میل جنسی بانوان کمک می‌کنند.

در صورتی که سیگار می‌کشید، آن را ترک کنید

سیگار تاثیرات منفی در قدرت جنسی  و توان باروری دارد. دود سیگار جریان خون را محدود می‌کند. این امر باعث می‌شود که شما روحیه و حس و حال خوبی برای برقراری رابطه جنسی نداشته باشید.

میزان مصرف الکل خود را کنترل کنید

مصرف زیاد الکل نه تنها سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد، بلکه میل جنسی افراد را نیز کاهش می‌دهد. نوشیدن بیش از حد الکل در زنان واکنش‌های فیزیولوژیکی بدن را متوقف می‌کند و باعث ایجاد اختلال در خیسی واژن می‌شود. در نتیجه این امر عدم اصطکاک و ناراحتی در بدن زنان را به وجود می‌آورد.

از ویبراتورها استفاده کنید

مطالعه‌ای در خصوص تاثیر ویبراتورها بر میزان میل جنسی در سال 2016 روی 70 زن که در تحریک یا رسیدن به ارگاسم صورت گرفته است. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که دو سوم شرکت‌کنندگان بعد از سه ماه استفاده از ویبراتور احساس می‌کنند که میل جنسیشان افزایش یافته است.

داروهای موثر در افزایش میل جنسی بانوان مصرف کنید

تعداد داروهای تقویت قوای جنسی بانوان بسیار زیاد است؛ در ادامه برخی از آن‌ها را معرفی کرده‌ایم. داروها و مکمل‌های موجود در این زمینه به شما کمک می‌کنند که رابطه جنسی لذت‌بخشی را تجربه کنید.

  • ژل لوبریکانت روان‌کننده ومکس: این ژل بی‌خطر روی نواحی داخلی و خارجی بانوان استعمال می‌شود. استفاده از این محصول فوایدی مانند کاهش درد، افزایش لذت و تحریک بیشتر برای خانم‌ها دارد.
  • ویال خوراکی بیوانرگل فم ولانس: این مکمل غذایی حاوی مواد مغذی مانند ویتامین‌ها و مواد معدنی است که رژیم غذایی عادی شما را تکمیل می‌کند. در ترکیبات بیوانرگل مواد موثری همچون جنسینگ استفاده شده است که برای افزایش میل جنسی بانوان و همچنین بهبود تمرکز و هماهنگی موثر است.
  • قرص زینک سلن کروم ویتامین هاوس: این قرص نیز با تکیه بر مواد موثری همچون مس، زینک، سلنیوم و کروم به تقویت جنسی کمک می‌کند. مصرف قرص زینک سلن کروم ویتامین هاوس در افزایش توان باروری بانوان نیز موثر است.
  • قطره خوراکی گل سرخ: این قطره گیاهی نیز علاوه بر افزایش شادی و نشاط منجر به افزایش میل جنسی در بانوان نیز می‌شود. این قطره در کاهش استرس که عاملی برای کاهش میل جنسی نیز به شمار می‌رود، موثر است.

جمع‌بندی

کاهش میل جنسی بر زندگی عاطفی و اجتماعی افراد تاثیر منفی می‌گذارد. همچنین بانوان محترم بهتر است که اطلاعات خود را در مورد یائسگی نیز افزایش دهند. رعایت روش های موثر ذکر شده در این مقاله منجر به افزایش میل جنسی بانوان می‌شود. این امر در رسیدن به زندگی جنسی سالم و شاد به شما کمک می‌کند.