در این مقاله به معرفی و بررسی 5 تقویت کننده طبیعی تستوسترون میپردازیم، با ما همراه باشید. هورمون تستوسترون نقش مهمی در سلامت مردان دارد. به حفظ توده عضلانی، تراکم استخوان و میل جنسی کمک می کند. تولید تستوسترون در اوایل بزرگسالی به بالاترین حد خود می رسد و پس از آن هر سال کمی کاهش می یابد.

هنگامی که بدن میزان مناسب تستوسترون را تولید نمی کند ، به این حالت هیپوگنادیسم می گویند. گاهی اوقات “T پایین” نیز نامیده می شود. مردان مبتلا به هیپوگنادیسم می توانند از تستوسترون درمانی سود ببرند. اگر سطح تستوسترون شما در محدوده طبیعی برای سن شما باشد ، معمولاً درمان توصیه نمی شود.

هیچ راه حل جادویی برای افزایش تستوسترون وجود ندارد ، اما برخی از داروهای طبیعی ممکن است به شما کمک کند.

شب ها بخوابید

تحقیقات منتشر شده در مجله انجمن پزشکی آمریکا نشان داد که کم خوابی می تواند سطح تستوسترون یک مرد جوان را تا حد زیادی کاهش دهد. این تأثیر تنها پس از یک هفته کاهش خواب مشخص می شود. سطح تستوسترون به ویژه بین ساعت 2 تا 10 بعد از ظهر پایین بود. در روزهای محدود خواب همچنین شرکت کنندگان در این مطالعه با کاهش سطح تستوسترون در خون احساس بهزیستی کردند. میزان نیاز بدن شما به عوامل زیادی بستگی دارد. اکثر بزرگسالان به طور کلی به هفت تا نه ساعت در شب نیاز دارند تا عملکرد خوبی داشته باشند و یک زندگی سالم داشته باشند.

حفظ وزن ایده آل

مردان دارای اضافه وزن و میانسال مبتلا به پیش دیابت نیز احتمالاً سطح تستوسترون پایینی دارند. مطالعه ای از مجله EndocrinologyTrusted Source نشان داد که T پایین و دیابت ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. مردانی که وزن طبیعی خود را حفظ می کنند کمتر در معرض ابتلا به دیابت کامل و همچنین هیپوگنادیسم هستند.

تحقیقات منتشر شده در مجله European of EndocrinologyTrusted تأیید می کند که کاهش وزن می تواند به افزایش تستوسترون شما کمک کند. این یافته ها به این معنی نیست که شما باید رژیم غذایی تصادفی داشته باشید. بهترین راه برای دستیابی و حفظ وزن سالم ، رژیم غذایی معقول و ورزش منظم است.

زینک (روی) کافی مصرف کنید

مردان مبتلا به هیپوگنادیسم اغلب کمبود روی دارند. منابع معتقد هستند که روی نقش مهمی در تنظیم سطح تستوسترون سرم در مردان سالم دارد. خوردن غذاهایی که سرشار از این ماده مغذی ضروری هستند ممکن است به شما کمک کند. صدف ها مقدار زیادی روی دارند. گوشت قرمز و مرغ نیز چنین می کنند. سایر منابع غذایی روی عبارتند از:

لوبیا آجیل خرچنگ خرچنگ غلات کامل

مردان بالغ باید روزانه 11 میلی گرم روی دریافت کنند.

ورزش کنید

تحقیقات نشان می دهد که سطح کل تستوسترون پس از ورزش ، به ویژه پس از تمرینات مقاومتی افزایش می یابد. سطح پایین تستوسترون می تواند بر میل جنسی و روحیه شما تأثیر بگذارد. خبر خوب این است که ورزش روحیه را بهبود می بخشد و مواد شیمیایی مغز را تحریک می کند تا به شما کمک کند احساس شادی و اعتماد به نفس بیشتری کنید. ورزش همچنین انرژی و استقامت را افزایش می دهد و به خواب بهتر کمک می کند. متخصصان تناسب اندام روزانه 30 دقیقه ورزش را توصیه می کنند.

تقویت کننده طبیعی تستوسترون

چگونه بدانم که تستوسترون پایینی دارم؟

 

سطح پایین تستوسترون ممکن است به کاهش میل جنسی ، اختلال نعوظ ، شکنندگی استخوان ها و سایر مشکلات سلامتی کمک کند. داشتن سطح پایین تستوسترون همچنین ممکن است نشان دهنده یک بیماری زمینه ای باشد. در صورت مشکوک بودن به کاهش تستوسترون به پزشک مراجعه کنید. برای بررسی اینکه آیا تستوسترون شما در محدوده طبیعی قرار دارد یا خیر ، یک آزمایش خون ساده کافی است.

توجه : برای درمان کم بودن میل جنسی، مصرف مکمل های تقویت قوای جنسی آقایان را به شما پیشنهاد میکنیم.

جمع بندی:

اینکه متوجه بشید تستوسترون شما پایین است می تواند نگران کننده باشد، اما شما میتوانید با پزشک خود در مورد گزینه های درمانی صحبت کنید و چند تغییر در شیوه زندگی ممکن است تنها چیزی باشد که برای تقویت انرژی، بدن و روح نیاز داشته باشید. درصورتی که متوجه پایین بودن این هورمون در بدن تان شدید حتی اگر سطح تستوسترون تان پایین هم نبود با رعایت 5 تقویت کننده طبیعی تستوسترون که در مقاله آمده است، میتوانید همیشه در سلامت زندگی کنید.