در این مقاله به معایب و مزایای محصولات جنسی میپردازیم و در آینده هم به معرفی چند ماده خوراکی برای افزایش میل جنسی میپردازیم.

استفاده از ژل ها و اسپری های تاخیری یک راه حل آسان و سریع برای پیشگیری از انزال زودرس می باشد، این محصولات برای اکثر آقایان بسیار جذاب و کاربردی است.

زمانی که علت اصلی زود انزالی در یک فرد به دلیل حساسیت و تحریک پذیری بسیار بالا در آلت تناسلی او باشد و نه عواملی مانند اضطراب یا مشکلات پزشکی، محصولات تاخیری نقش کاربردی و موثرتری خواهند داشت.

در واقع، زود انزالی حالتی است که در آن مرد زودتر از آنکه خود یا شریک جنسی اش به ارگاسم برسند، ارضا شده، نعوظ خود را از دست می دهد و رابطه را خیلی زود به پایان می رساند.

محصولات تأخیری به صورت اسپری، ژل یا کرم، می توانند در جلوگیری از انزال زودرس به مردان کمک کنند و مدت زمان ماندگاری آنها در رابطه جنسی را افزایش دهند. این محصولات معمولاً از مواد بی حس کننده ی لیدوکائین یا بنزوکائین ساخته شده اند و از نظر پزشکی تحریک پذیری  پوست را کاهش می دهند.

مزایای استفاده از ژل و اسپری تاخیری

استفاده از ژل ها و اسپری های تاخیری بسیار آسان است

استفاده از محصولات تأخیری یکی از سریعترین و آسان ترین روش ها برای مقابله با انزال زودرس است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که قبل از رابطه جنسی آن را استفاده کنید، چند دقیقه صبر کنید و قبل از شروع رابطه جنسی آن را خوب شستشو دهید.

فقط در مواقع نیاز از آن استفاده می کنید

از اسپری تاخیری فقط باید زمانی استفاده کنید که قصد دارید رابطه جنسی داشته باشید و نیازی به مصرف مداوم و منظم آن نیست. محصولات تاخیری برخلاف برخی از درمان های دیگر که باید هر روز و به طور منظم انجام شود، فقط در زمان رابطه استفاده می شوند.

مواد تشکیل دهنده محصولات تاخیری ایمن هستند

ماده اصلی اسپری تاخیری، لیدوکائین و در میزان کمتری بنزوکائین یا پیلوکائین است. اینها همه بی حس کننده های موضعی هستند که براساس آمار برای بیشتر افراد بی خطر است.

این امکان وجود دارد که برخی از افراد نسبت به ماده بی حسی موضعی واکنش های منفی داشته باشند، اما تعداد آنها بسیار کم است و بیشتر افراد نسبت به این مواد حساسیتی ندارند. حساسیت ناشی از مواد تاخیری به صورت سوزش یا خارش در آلت تناسلی بروز می کند.

بدون نسخه پزشک می توان تهیه کرد

بیشتر اسپری ها و کرم های تاخیری را می توان بدون نسخه پزشک از داروخانه خریداری کرده و یا بصورت آنلاین سفارش داد. بنابراین اگر فردی از صحبت کردن در مورد اسپری تاخیری و انزال زودرس خجالت می کشد، می تواند بدون نیاز به نسخه پزشک به راحتی آن را تهیه کند.

اثر بی حسی معمولاً مؤثر است

طبق تجربه و تحقیقات صورت گرفته، مواد تاخیری کار بی حسی را بسیار مؤثر انجام می دهند و با کاهش تحریک در آلت تناسلی، انزال را به تاخیر انداخته و زمان رابطه را افزایش می دهند.

معایب استفاده از ژل و اسپری تاخیری

از دست دادن نعوظ

یکی از عوارض جانبی محصولات تأخیری، بی حسی بیش از حد است. اگر اسپری خیلی قوی باشد، یا در حجم زیاد از آن استفاده شود، ممکن است با کاهش تحریک پذیری روبرو شوید.

این اتفاق ممکن است گاهی اوقات باعث ضعیف شدن نعوظ یا از دست دادن نعوظ و شلی آلت تناسلی شود. در صورت بروز این اتفاق شما باید با آب فروان و مایع شستشو دهنده، آلت خود را از مواد تاخیری پاک کرده و صبر کنید تا اثر بی حسی از بین برود.

برخی از افراد فکر می کنند که هرچقدر اسپری قویتر باشد یا هربار به مقدار زیادی از آن استفاده شود اثر بهتری خواهد داشت و رابطه را طولانی تر می کند، ولی این باور کاملا اشتباه است و ممکن است یک رابطه را قبل از شروع با شکست مواجه کند.

از دست دادن یا کاهش لذت

یکی دیگر از مشکلات رایج در مورد استفاده از اسپری تاخیری، کم شدن لذت در اثر کاهش تحریک است. در واقع با استفاده از اسپری تاخیری زمان رابطه طولانی تر می شود ولی ممکن است به دلیل ایجاد بی حسی در آلت تناسلی، مقدار لذت کاهش پیدا کند.

البته لازم به ذکر است که شما لذت کمتری می برید، اما  زمان آن را طولانی تر می کنید، پس به طور کلی شما ضرر نمی کنید. از سوی دیگر می دانید که شریک جنسی خود را راضی کرده اید که این امر از اهمیت بالایی برخوردار است.

امکان انتقال مواد بی حسی به بدن شریک جنسی

این امکان وجود دارد که در صورت استفاده از اسپری تاخیری، مواد بی حسی به بدن شرک جنسیتان وارد شده و مشکلاتی را برای او ایجاد کند.

این مشکلات ممکن است به چند صورت بروز کند. ۱- کاهش تحریک پذیری و در پی آن کاهش لذت. ۲- ایجاد سوزش و خارش در واژن در زمان رابطه واژنی (رابطه واژینال). ۳- احساس طعم تلخ در دهان در زمان رابطه دهانی (رابطه اورال).

گرچه احتمال وقوع این اتفاق بسیار کم است، اما گاهی اوقات به دلایل مختلف مانند اشتباه کردن در زمان بندی ممکن است اتفاق بیفتد.

بنابراین بسیار مهم است که قبل از استفاده از اسپری تاخیری، دستورالعمل های مصرف آن را به دقت رعایت کنید و در صورتی که محصولی را خریداری کرده اید که دستورالعمل مشخصی ندارد، به مقاله نحوه استفاده از اسپری های تاخیری نگاهی بیندازید.

اما بعضی اوقات انتقال به دلایل مختلف مانند اشتباه کردن زمان یا عدم شستشوی مناسب آن اتفاق می افتد.
تجربه نشان داده است که، بهترین راه برای جلوگیری از این اتفاق این است که بعد از استفاده از اسپری یا کرم تاخیری، یک یا دو دقیقه صبر کنید تا جذب پوست شود، سپس آلت خود را شستشو دهید یا دوش بگیرید.

یکی از چالش هایی که ممکن است اینجا برای شما پیش بیاید این است که، ممکن است شستشو اثر بی حسی را از بین ببرد.

در صورتیکه آلت خود را بعد از اسپری کردن خیلی زود یا بیش از حد بشویید این اتفاق خواهد افتاد، ولی اثر یک اسپری تاخیری خوب با کمی زمان دادن و یک شستشوی معمولی هرگز از بین نمیرود.

حتما قبل از رابطه جنسی باید از آن استفاده کنید

بسته به وضعیت شخصی شما، استفاده از اسپری یا کرم تاخیری می تواند سخت یا آسان باشد. در صورتیکه پارتنرتان شرایط شما را درک کند یا دقیقاً بدانید که قصد انجام رابطه جنسی را دارید و برای آن برنامه ریزی کرده باشید، در استفاده کردن از محصولات تاخیری با مسئله خیلی جدی ای مواجه نخواهید شد.

ولی همه ما می دانیم که رابطه جنسی بدون برنامه از رابطه جنسی برنامه ریزی شده سرگرم کننده تر و لذت بخش تر است. اما از طرف دیگر در این مواقع استفاده کردن از اسپری تاخیری، زمان دادن به آن برای اثر کردن و شستشوی آن میتواند مانند یک قاتل، هیجان رابطه را از بین ببرد.

توصیه ما در این مواقع به شما این است که، زمان را مدیریت کنید. به اینصورت که از زمان مورد نیاز برای اینکه اسپری به خوبی اثر کند بیشترین استفاده را کرده و با تمرکز بر پیشنوازی و آماده سازی شریک جنسیتان همه چیز را برای برقراری یک رابطه شیک و ایده ال محیا کنید.

اما استفاده کردن از اسپری و ژل تاخیری برای مردانی که همسرانشان آنها را درک نمی کنند یا مردانی که استفاده از این محصولات را از پارتنرشان پنهان می کنند، سخت است.

همانطور که میدانیم بیشتر افرادی که از محصول تأخیری برای درمان زودانزالی استفاده می کنند، آن را از شریک جنسی خود پنهان می کنند.

زیرا برخی از خانمها از عدم توانایی مرد در کنترل زمان رابطه خوششان نمی آید یا مرد از اینکه نمی تواند به صورت طبیعی انزال خود را به تاخیر بیندازد خجالت می کشد.

پیشنهاد ما به این افراد این است که با افزایش دانش جنسی خود و همسرشان و گفتگو کردن با یکدیگر، آگاه شوند که استفاده از این محصولات برای داشتن یک رابطه ایده ال تر، ایجاد رضایت بیشتر و دوام رابطه عاشقانه تر، بسیار موثر است.

البته برخی از زنان خودشان به همسرانشان پیشنهاد می کنند که برای داشتن رابطه طولانی تر از محصولات تاخیری استفاده کنند.

استفاده از محصولات تاخیری روشی برای درمان زود انزالی نیست

اسپری، ژل و کاندوم تاخیری، راهی برای درمان دائمی مشکل زود انزالی نیستند و فقط می توانند به صورت مقطعی مشکل شما را برای داشتن یکی رابطه خوب حل کنند. در واقع بهترین روش درمان این مشکل، مراجعه به پزشک و استفاده از داروهای تجویز شده است.

دیده شده است که بسیاری از افراد با وجود عدم مشکل زودانزالی و با هدف طولانی تر کردن رابطه جنسی، از ژل و اسپری تاخیری استفاده می کنند. استفاده از محصول تاخیری برای این هدف مشکلی ایجاد نمی کند
زیرا این دسته از افراد فقط در مواقعی که تمایل دارند رابطه طولانی تری داشته باشند از اسپری یا ژل تاخیری استفاده می کنند و نیازی به استفاده مداوم ندارند.

باعث وابستگی شما می شود، از داشتن رابطه جنسی بدون اسپری یا کرم می ترسید

مواظب باشید که استفاده از محصولات تاخیری در شما تبدیل به یک عادت یا یک امر لازم و ضروری نگردد.

تجربه نشان داده است که برخی از افراد با وجود نداشتن مشکل زودانزالی شدید، برای طولانی تر کردن زمان رابطه جنسی گاهی اوقات سراغ ژل یا اسپری تاخیری می روند، تا اینجای کار مشکلی وجود ندارد ولی بعد از مدتی آنرا به عنوان یک جزء لاینفک، همواره استفاده می کنند.

با تکرار این عمل احساس می کنند که بدون محصولات تاخیری قادر به برقراری و کنترل زمان رابطه نیستند. توصیه می کنیم گاهی مواقع استفاده از محصولات تاخیری را کنار بگذارید و به صورت طبیعی انزال خود را کنترل کنید تا به آنها وابسته نشوید.

روش استفاده اسپری تاخیری

جذب پوستی افراد متفاوت است و مقدار مصرف بستگی به جذب پوستی دارد اما معمولاً توصیه می­شود به مدت ۴ تا ۶ ثانیه عمل اسپری انجام شود بعد از گذشت زمان تقریبی ۵ دقیقه اثرات دارو حس می شود که البته با توجه به موقعیت موجود عمل مقاربت می تواند پس از ۲۰ دقیقه نیز صورت پذیرد که این موضوع پس از چند بار استفاده برای افراد قابل تشخیص می باشد.

شما می توانید پس از استفاده ازاسپری های تاخیری از کاندوم نیز استفاده نمایید که البته این امر احتیاج به زمان ندارد و استفاده کردن از کاندوم می تواند بلافاصله پس از اسپری نمودن البته به میزان کمتر از حالت غیر کاندوم صورت پذیرد.

قبل از مقاربت آلت خود را با آب سرد و صابون شستشو دهید.

محلول بایستی به قسمت کلاهک و زیر آلت اسپری گردد.

احتیاط ۱ : هنگام استفاده از اسپری تاخیری به یاد داشته باشید که حتما چند دقیقه قبل از انجام نزدیکی باید آلت خود را چند بار با آب بشویید یا اینکه از کاندوم استفاده نمایید ( با توجه به اینکه معمولاً بانوان ارضاء دیرتری از نظر زمانی نسبت به آقایان دارند و جهت عدم انتقال دارو به واژن بانوان شستشو توصیه می گردد.

احتیاط ۲ : دارو بر روی بیضه­ ها و داخل مجاری اسپری نشود.

احتیاط ۳ : در صورت داشتن بیماری های قلبی ، کلیوی، کبدی و صرع قبل از مصرف با پزشک خود مشورت نمایید.

احتیاط ۴ : در صورت بروز علائم حساسیت نظیر خارش شدید ، قرمزی پوست و یا سایر علائم با پزشک خود مشورت نمایید.

همانطور که مشاهده کردید، دلایل خوبی برای استفاده از محصولات تاخیری وجود دارد. مهمترین نکته این است که به راحتی قابل دستیابی هستند، سریع اثر می کند و لازم نیست برای کنترل انزال تلاش کنید.

مشکلات اصلی این است که این یک روش درمانی نیست و می تواند باعث از بین رفتن لذت و نعوظ شود.

توصیه ما به شما این است که اگر در حال حاضر به چیزی برای کنترل انزال نیاز دارید، ژل و اسپری تاخیری را یکبار امتحان کنید تا ببیند مناسب شما هست یا نه. فقط اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل ها را با دقت انجام داده و قبل از رابطه جنسی آن را شستشو دهید.

برخی از محصولات تاخیری در فرد ایجاد سوزش و خارش می کنند به طوریکه حتی شستشو هم این حالت را از بین نمی برد و باعث می شود که فرد از ربطه جنسی لذت نبرد.
بنابراین حتما از محصولات تاخیری با برند شناخته شده و مطمئن استفاده کنید و از خرید برندهای تقلبی یا کرمهای دست ساز خودداری کنید.

نکته پایانی

توصیه می شود از مصرف محصولات تاخیری بر روی زنان باردار یا زنانی که قصد بارداری دارند بپرهیزید.

اگرچه هیچ مطالعه ای وجود ندارد که نشان دهد محصولات تاخیری بر بارداری تأثیر بد می گذارند، اما به عنوان احتیاط، حتی سازندگان بهترین برندهای محصولات تاخیری توصیه می کنند که این محصولات در هنگام بارداری یا قبل از بارداری مورد استفاده قرار نگیرد.

همه ما می دانیم افزایش لذت جنسی باعث افزایش کیفیت رابطه زناشویی می گردد و حفظ سلامتی در بالاترین درجه اهمیت قرار دارد.

در پایان به عزیزانی که، با وجود زودانزالی، بنا به هر دلیلی نمی توانند از ژل یا اسپری تاخیری استفاده کنند پیشنهاد میکنیم برای رفع زود انزالی سراغ کاندوم های تاخیری بروند. این کاندوم ها حاوی لیدوکائین بوده و می توانند انزال را به تاخیر بیندازند.